Gjennomføring av revisjonen

Revisjonen inneholder flere trinn, hvor vi samler inn og verifiserer opplysninger.

Publisert

Under revisjonen vil vi samle inn og verifisere faktaopplysninger som beskrevet i kapittelet Vi utreder sakens fakta. Dette gjør vi som ellers ved å se på dokumenter og registreringer, befaring av lokaler eller intervjuer.

Revisjonene må tilpasses omfang og tema, men vil normalt inneholde trinnene som nevnes under. Disse vil også være beskrevet i brevet du mottar i forkant av revisjonen.

  • Åpningsmøte - Møtet starter med presentasjon av deltakerne. Vi informerer om mål og omfang for revisjonen, taushetsplikt og informasjon om rettigheter. Vi vil bekrefte dagsplanen/agendaen og gjøre eventuelle justeringer ut ifra praktiske hensyn.
  • Dokumentgjennomgang - Vi går gjennom dokumenter der det er aktuelt og stiller spørsmål til disse.
  • Intervjuer - Vi snakker med aktuelle personer i bedriften, for eksempel kvalitetsleder eller andre.
  • Befaring i lokalene - Vi ser på lokalene sammen og snakker med operatører eller annet personale.
  • Revisorene sammenfatter sine funn
  • Sluttmøtet - Vi oppsummerer revisjonen og presenterer kontrollresultatet i form av eventuelle funn. Vi forteller om videre saksgang.

Dokumentasjon av revisjonen

Vi vil alltid sende deg en skriftlig oppsummering av kontrollresultatet. Kontrollresultatet vil inneholde en oversikt over eventuelle regelverksbrudd som er blitt avdekket i revisjonen.